Statut
Pravidla internetového obchodu Domovideni.cz
Tento řád definuje všeobecné podmínky a zásady provozování internetového obchodu https://domovideni.cz/ (dále jen „Internetový obchod“). Prostřednictvím Internetového obchodu poskytuje Poskytovatel služeb Zákazníkům služby elektronicky a zároveň Zákazníkům umožňuje seznámit se se Zbožím a uzavřít Kupní smlouvu.
§ 1 Definice
-
Cena - hrubá hodnota včetně daně z přidané hodnoty a případně spotřební daně vyjádřená v polských zlotých, kterou je Zákazník povinen zaplatit Prodávajícímu za nákup Zboží.
-
Pracovní dny - znamenají dny v týdnu od pondělí do pátku, s výjimkou státních svátků Doručování - znamená skutečnou činnost sestávající z:
-
-
Dodání Zákazníkovi Prodávajícím, a to i prostřednictvím Dodavatele, Zboží uvedeného v objednávce, popř
-
Zákazník si vyzvedne Zboží uvedené v objednávce ve vybraném Pevném obchodě.
-
-
Dodavatel - znamená subjekt, se kterým Prodávající spolupracuje při dodání Zboží:
-
kurýrní společnost;
-
obsluha poštovní přihrádky (balíková schránka).
-
-
Heslo – znamená řetězec písmen, číslic nebo jiných znaků zvolený Zákazníkem při Registraci v Internetovém obchodě, sloužící k zabezpečení přístupu k Zákaznickému účtu v Internetovém obchodě.
-
Linka spotřebitelské pomoci - znamená telefonní číslo +48 730 137 223, pod kterým může Zákazník kontaktovat Poskytovatele služby.
-
Zákazník – znamená subjekt, kterému mohou být v souladu s Nařízeními a právními předpisy poskytovány služby elektronicky nebo se kterým lze uzavřít Kupní smlouvu.
-
Spotřebitel – fyzická osoba provádějící s podnikatelem právní úkon, který přímo nesouvisí s jeho obchodní nebo profesní činností.
-
Zákaznický účet – znamená individuální panel pro každého Zákazníka, spuštěný jeho jménem Poskytovatelem služby poté, co se Zákazník zaregistroval a uzavřel smlouvu o poskytování služby vedení Zákaznického účtu.
-
Přihlášení – e-mailová adresa nebo telefonní číslo Zákazníka poskytnuté při vytváření Účtu v Internetovém obchodě.
-
Newsletter - obchodní informace v elektronické podobě o nových produktech, nabídkách nebo akcích, plánovaných změnách, určené přímo či nepřímo k propagaci Zboží Prodávajícího nebo partnerů spolupracujících s Prodávajícím, zasílané na uvedenou e-mailovou adresu Zákazníka, s. výslovný souhlas Zákazníka.
-
Podnikatelem se rozumí fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační složka, která není právnickou osobou, které zákon přiznává způsobilost k právním úkonům, která svým jménem podniká nebo vykonává odbornou činnost a činí právní úkony přímo související s jejím podnikáním nebo výkonem povolání. aktivita
-
Fyzická osoba – fyzická osoba, která uzavírá smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro ni nemá odborný charakter vyplývající zejména z předmětu její podnikatelské činnosti, zpřístupněné na základě ustanovení o Centrální evidenci a informacích o podnikatelské činnosti.
-
Předpisy – znamená tyto předpisy.
-
Registrace – znamená činnost prováděnou způsobem uvedeným v Pravidlech, která je potřebná k tomu, aby Zákazník mohl využívat všechny funkcionality Internetového obchodu.
-
Prodávající – znamená Zenetar Sp. z o. se sídlem v Puchały (05-090), Sokołowska 10 brama 17, zapsaná v rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 0001035396, NIP: 6762642823, REGON: 525273020, e-mail: wellamartpl@gmail.com.
-
Webové stránky obchodu – znamenají webové stránky, pod kterými Provozovatel služby provozuje Internetový obchod, provozovaný na doméně https://domowizja.pl.
-
Zboží – znamená produkt prezentovaný Prodávajícím prostřednictvím Webové stránky obchodu, který může být předmětem Kupní smlouvy.
-
Zboží s digitálními prvky - znamená zboží obsahující digitální obsah nebo digitální službu nebo s nimi spojené takovým způsobem, že by nedostatek digitálního obsahu nebo digitální služby bránil jejich řádnému fungování, např.
-
Digitální obsah – znamená data vyrobená a dodaná v digitální podobě, např. e-kód, hudební CD.
-
Kupní smlouva - znamená kupní smlouvu uzavřenou na dálku mezi Zákazníkem a Prodávajícím za podmínek uvedených v Pravidlech.
-
Elektronické služby - služby poskytované elektronicky ve smyslu zákona ze dne 18. července 2002 o poskytování elektronických služeb (Sbírka zákonů z roku 2002, č. 144, pol. 1204, v platném znění) prodávajícím zákazníkům prostřednictvím internetového obchodu.
-
Poskytovatel služeb – znamená Zenetar Sp. z o. se sídlem v Puchały (05-090), Sokołowska 10 brama 17, zapsaná v rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 0001035396, NIP: 6762642823, REGON: 525273020, e-mail: support@domovideni.cz, který je zároveň vlastníkem Internetového obchodu.
-
Zákon o právech spotřebitelů - zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
-
Objednávka - Prohlášení Zákazníka o vůli vyjadřující přímou vůli uzavřít Smlouvu o prodeji na dálku, podané Prodávajícímu s využitím prostředků komunikace na dálku, s uvedením zboží, na které Zákazník podává nabídku na uzavření Kupní smlouvy, a údajů Zákazníka nezbytných pro případné uzavření a plnění kupní smlouvy.
§ 2 Obecná ustanovení a používání Internetového obchodu
-
Veškerá práva k internetovému obchodu, včetně ekonomických autorských práv, práv duševního vlastnictví k jeho názvu, jeho internetové doméně, webovým stránkám obchodu, jakož i ke vzorům, formulářům, logům a fotografiím umístěným na webových stránkách obchodu (kromě některých prezentovaných log a fotografií na Webu Obchodu za účelem prezentace zboží, ke kterému náleží autorská práva třetím osobám) patří Poskytovateli služby.
-
Poskytovatel služeb vynakládá veškeré úsilí, aby zajistil, že používání webových stránek, včetně zákaznického účtu, je možné pro uživatele internetu využívající všechny oblíbené webové prohlížeče, operační systémy, typy zařízení a typy připojení k internetu. Minimálními technickými požadavky pro používání Stránek jsou webový prohlížeč ve výrobcem podporované verzi s povoleným JavaScriptem a připojení k internetu o šířce pásma minimálně 512 kbit/s. Webové stránky jsou responzivní a dynamicky se přizpůsobují jakémukoli rozlišení obrazovky.
-
Pro uskutečnění objednávky v Internetovém obchodě prostřednictvím Webové stránky Obchodu nebo prostřednictvím e-mailu a využívání služeb dostupných na Webových stránkách Obchodu musí mít Zákazník aktivní e-mailovou schránku.
-
Pro uskutečnění objednávky v Internetovém obchodě po telefonu musí mít Zákazník aktivní telefonní číslo.
-
Zákazníkovi je zakázáno poskytovat nelegální obsah a používat Internetový obchod, Webové stránky Obchodu nebo bezplatné služby poskytované Poskytovatelem služeb způsobem, který je v rozporu se zákonem, dobrými zvyklostmi nebo porušuje osobnostní práva třetích osob.
-
Poskytovatel služeb prohlašuje, že veřejný charakter internetu a využívání služeb poskytovaných elektronicky může zahrnovat riziko získání a úpravy údajů zákazníka neoprávněnými osobami, proto by zákazníci měli používat vhodná technická opatření, která budou minimalizovat výše uvedené hrozby. Zejména by měli používat programy na ochranu před kyberbezpečnostními hrozbami (např. malware, falešné phishingové weby) a na ochranu identity uživatelů internetu. Poskytovatel služeb nikdy nepožádá Zákazníka, aby mu poskytl Heslo v jakékoli formě.
-
Není přípustné využívat zdroje a funkce Internetového obchodu za účelem provádění činností Zákazníka, které by porušovaly zájmy Poskytovatele služeb nebo Prodávajícího, tedy reklamní činnost jiného podnikatele nebo produktu; činnosti zahrnující zveřejňování obsahu nesouvisejícího s činnostmi prodávajícího; činnosti zahrnující zveřejňování nepravdivého nebo zavádějícího obsahu.
-
Zákazník je povinen využívat služby a funkcionality poskytované Poskytovatelem služeb způsobem, který nenaruší provoz Poskytovatele služby a Webové stránky obchodu. Zejména zadávání objednávek způsobem, který odůvodňuje podezření z používání nástrojů, které automatizují proces objednávání, zejména robotů, nebo používání služeb a funkcí zpřístupněných poskytovatelem služeb způsobem, který naznačuje úmysl porušovat ustanovení Předpisy nebo zákonná ustanovení mohou být považována za rušivou činnost.
-
Internetový obchod neprovádí velkoobchodní prodej Zboží ani neprodává Zboží za účelem dalšího prodeje.
-
Prodávající může zrušit objednávku zadanou zákazníkem, který není spotřebitelem (t.j. odstoupit od kupní smlouvy ve smyslu § 395 občanského zákoníku) od okamžiku uzavření kupní smlouvy do uplynutí 14 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy. o dodání Zboží. V tomto případě může dojít k odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu, zejména pokud je v objednávce uveden nákup zboží za účelem jeho dalšího prodeje. Odstoupením nevznikají žádné nároky ze strany Zákazníka, který není Spotřebitelem, vůči Prodávajícímu.
-
Prodávající nejpozději v okamžiku, kdy zákazník projeví vůli být vázán smlouvou, informuje zákazníka o funkčnosti zboží s digitálními prvky a digitálním obsahem a o použitelných technických prostředcích jejich ochrany (např. karta).
-
Prodávající nejpozději v okamžiku, kdy Zákazník projeví vůli být vázán smlouvou, informuje Zákazníka o příslušné kompatibilitě a interoperabilitě zboží s digitálními prvky nebo digitálním obsahem (například uvedením konkrétních informací na produktové kartě).
§ 3 Registrace
-
Pro vytvoření Zákaznického účtu je Zákazník povinen provést bezplatnou Registraci.
-
Registrace není nutná pro zadání objednávky v internetovém obchodě.
-
Aby se zákazník mohl zaregistrovat, měl by vyplnit registrační formulář poskytnutý poskytovatelem služeb na webových stránkách obchodu a odeslat vyplněný registrační formulář elektronicky poskytovateli služeb výběrem příslušné funkce v registračním formuláři. Při Registraci si Zákazník nastaví individuální Heslo.
-
Při vyplňování registračního formuláře má Zákazník možnost přečíst si Pravidla a přijmout jejich obsah zaškrtnutím příslušného políčka ve formuláři. Nezbytnou podmínkou registrace je přečtení Pravidel a jejich přijetí.
-
Zákazník má také možnost se prostřednictvím svého uživatelského účtu zaregistrovat na externích webových stránkách, např. Vytvoření zákaznického účtu se provádí prostřednictvím vyhrazeného přesměrování z internetového obchodu na webovou stránku externí webové stránky, kde je uživatel požádán o poskytnutí uživatelského jména nebo jiných údajů, které jej identifikují, a hesla, které má k uživatelskému účtu na daný externí web. Po autorizaci na externím webu je uživatel přesměrován do Internetového obchodu, kde je vytvořen Zákaznický účet s odkazem na uživatelský účet na externím webu. Uživatelské jméno pro externí webovou stránku a její heslo nejsou registrovány a uloženy poskytovatelem služeb. Externí webové stránky po autorizaci uživatelem poskytují Poskytovateli služby tyto osobní údaje: jméno, příjmení, e-mailová adresa.
-
Kromě toho se Zákazník může zaregistrovat prostřednictvím Webové stránky Obchodu a později se přihlásit do Online Obchodu, stejně jako poskytnout přepravní údaje pro zpracování objednávky, pomocí účtu na externí webové stránce, včetně elektronických peněženek.
-
Po odeslání vyplněného registračního formuláře Zákazník neprodleně obdrží potvrzení Registrace Poskytovatelem služby na e-mailovou adresu uvedenou v registračním formuláři. Tímto okamžikem je uzavřena smlouva o elektronickém vedení Zákaznického účtu a Zákazník získává možnost přístupu do Zákaznického účtu a provádění změn údajů poskytnutých při Registraci.
§ 4 Příkazy
-
Informace obsažené na webových stránkách obchodu nepředstavují nabídku prodávajícího ve smyslu občanského zákoníku, ale pouze výzvu zákazníkům k podávání nabídek k uzavření kupní smlouvy.
-
Zákazník může provádět objednávky v internetovém obchodě prostřednictvím webových stránek obchodu nebo e-mailu 7 dní v týdnu, 24 hodin denně.
-
Zákazník může provádět objednávky v Internetovém obchodě telefonicky nebo prostřednictvím dalších forem elektronického kontaktu s Prodávajícím (e-mail), a to v hodinách a dnech uvedených na webových stránkách obchodu.
-
Zákazník zadávající objednávku prostřednictvím Webové stránky obchodu dokončí objednávku výběrem Zboží nebo Zboží a doplňkové služby, o které má zájem, a vloží je do „KOŠÍKU“. Po dokončení celé objednávky a uvedení způsobu dodání a způsobu platby v „KOŠÍKU“ provede zákazník objednávku pomocí dostupného objednávkového formuláře a poté kliknutím na tlačítko „Objednat“ na webových stránkách obchodu. Zákazník je vždy před zadáním objednávky informován o údajích prodávajícího, o celkové ceně za vybrané Zboží a Dodávku, případně Zboží, Doplňkovou službu (včetně způsobu realizace) a Dodání, jakož i o všech dodatečných nákladech, které má povinen vynaložit v souvislosti s prodejem.
-
Ve zvláštních případech může být počet Zákazníkem zakoupeného Zboží omezen, o čemž je Zákazník vždy informován při zadávání objednávky.
-
Zákazník, který zadá objednávku prostřednictvím e-mailu, ji zašle na e-mailovou adresu uvedenou poskytovatelem služeb na webových stránkách obchodu. Zákazník ve zprávě zaslané Poskytovateli služeb uvede zejména: název Zboží, barvu a počet kusů Zboží prezentovaného na Webu Obchodu, dále zda chce Doplňkovou službu využít a své kontaktní údaje. .
-
Po obdržení zprávy uvedené v § 4 odst 7 Pravidel zašle Poskytovatel služeb Zákazníkovi e-mailem zpětnou zprávu, ve které uvede údaje Prodávajícího, cenu vybraného Zboží, možné způsoby platby a způsob dodání spolu s jeho cenou a cenou za zboží. Doplňková služba, pokud si ji Zákazník zvolí, a také informace o všech dodatečných platbách, za které by Zákazník odpovídal podle Kupní smlouvy. Zpráva dále obsahuje informaci pro zákazníka, že uzavření kupní smlouvy prostřednictvím e-mailu s sebou nese povinnost zaplatit za objednané zboží. Na základě informací poskytnutých poskytovatelem služeb může zákazník provést objednávku zasláním e-mailu poskytovateli služeb s uvedením zvoleného způsobu platby a způsobu doručení.
-
Podání objednávky uvedené v § 4 odst. 1 písm 3-4 a § 4 odst 8 Pravidel je podáním nabídky Zákazníkem Prodávajícímu na uzavření Kupní smlouvy na Zboží, které je předmětem objednávky.
-
Po odeslání objednávky zašle prodávající na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem potvrzení o přijetí objednávky, což neznamená přijetí nabídky zákazníka a nevede k uzavření kupní smlouvy. Po ověření možnosti dokončení objednávky zašle prodávající na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem potvrzení o přijetí objednávky, které je prohlášením prodávajícího o přijetí nabídky uvedené v § 4 odst. 1 písm. 9 Pravidel a po obdržení Zákazníkem je uzavřena Kupní smlouva.
-
Zákazník zadávající objednávku prostřednictvím telefonu využívá telefonní číslo uvedené Poskytovatelem služby na webových stránkách obchodu (+48 730 137 223). Při telefonické objednávce sdělí Zákazník Poskytovateli služby název Zboží ze Zboží dostupného na Webové stránce Obchodu a počet kusů Zboží, které si chce objednat. Zákazník si může objednat i doplňkovou službu. Poté, po dokončení celé objednávky, Zákazník upřesní způsob a adresu Doručení a způsob platby a také uvede dle své volby svou e-mailovou nebo korespondenční adresu pro obdržení potvrzení objednávky. Při každé telefonické objednávce Zákazníka je Zákazník informován o podrobnostech Prodávajícího, o celkové ceně vybraného Zboží nebo Zboží a Doplňkové služby (včetně způsobu realizace), o celkové ceně zvoleného způsobu dodání, jakož i jako veškeré dodatečné náklady, které je povinen vynaložit v souvislosti s kupní smlouvou.
-
Zadání objednávky dle § 4 odst 11 Pravidel probíhá v reálném čase, tedy během telefonického hovoru. Tímto okamžikem je uzavřena kupní smlouva.
-
Po uzavření kupní smlouvy může prodávající kontaktovat zákazníka na uvedeném telefonním čísle za účelem ověření spokojenosti zákazníka s transakcí provedenou v internetovém obchodě.
-
V odůvodněných případech, zejména v případě vysoké ceny Zboží, může Prodávající použít zvláštní postup pro zadání objednávky, při kterém bude Zákazník povinen uhradit zálohu podmíněnou provedením objednávky. O nutnosti uhrazení zálohy bude zákazník informován při zadání objednávky. Spolu s potvrzením o přijetí objednávky umožní Poskytovatel služby Zákazníkovi doplatit zbývající část ceny způsobem popsaným v Pravidlech.
-
Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí objednávky zákazníka z oprávněných důvodů, zejména pokud:
a) Zákazník v minulosti minimálně dvakrát zadal Objednávku, která nebyla Zákazníkem doručena bez udání důvodu a bez informování prodávajícího o odstoupení od kupní smlouvy;
b) okolnosti související se zadanou Objednávkou naznačují možnost podvodu.
-
Prodávající si vyhrazuje právo omezit počet objednávek konkrétního Zboží Zákazníky, zejména při nabízení takového Zboží v akci. Omezení budou vždy uvedena na webových stránkách internetového obchodu.
-
Pokud celková hodnota Objednávky (v rámci jedné Objednávky nebo několika Objednávek Zákazníka podaných do pěti dnů) přesáhne 200 000,00 Kč (dvě stě tisíc korun českých 00/100), může Prodávající podmínit provedení takové Objednávky dalšími podmínkami, které být Zákazníkovi předloženy, včetně zejména podmínek ohledně formy a termínu platby za Objednávku.
-
Prodávající bude informovat Zákazníka do jednoho Pracovního dne v případě odmítnutí přijetí Objednávky z důvodů uvedených v části. 14 – 16 výše.
§ 5 Ceny a platby
-
Ceny uvedené v Internetovém obchodě jsou vyjádřeny v polských zlotých a zahrnují DPH (hrubá cena). Ceny v Internetovém obchodě jsou prezentovány jako běžné ceny nebo akční ceny (cena po slevě).
-
Zboží je dostupné za běžné ceny, které jsou obvyklou cenou zaplacenou Zákazníkem, pokud se na zboží nevztahuje sleva, akce, sleva apod. Akční cena je cena, kterou nakonec zaplatí Zákazník při zachování výhod poskytovaných Prodávajícího, vyplývající např. z akce, slevy apod. Ceny stejného Zboží na Webu Obchodu a ve Stacionárních prodejnách mohou být odlišné. Uvedené ceny nezahrnují informace o nákladech na dodání a případných dalších nákladech, které bude zákazník povinen vynaložit v souvislosti s kupní smlouvou, o kterých bude zákazník informován při volbě způsobu dodání a zadání objednávky ceny nezahrnují náklady na doručení. O nákladech na doručení bude zákazník informován při zadávání objednávky a výběru způsobu doručení.
-
Prodávající nepoužívá algoritmy, které automaticky upravují ceny pro potenciálního zákazníka například v závislosti na jeho poloze, zařízení, které používá (smartphone, stolní počítač), historii procházení webových stránek nebo historii objednávek.
-
Kupní smlouva je uzavřena mezi zákazníkem a prodávajícím okamžikem, kdy prodávající potvrdí přijetí objednávky k provedení.
-
Zákazník si může zvolit následující způsoby platby za objednané zboží:
a) běžný (tradiční) bankovní převod,
b) platební kartou nebo bankovním převodem prostřednictvím externího rychlého platebního systému,
с) hotově nebo platební kartou při dodání.
-
Zákazník by měl zaplatit za objednávku ve výši uvedené v kupní smlouvě v následujících termínech:
a) do 1 hodiny – pokud jste zvolili způsob platby klasickým bankovním převodem,
b) do 1 hodiny - pokud jste zvolili formu platby platební kartou, bankovním převodem přes externí rychlý platební systém,
c) při přijetí Objednávky - pokud zvolil platbu 1) dobírkou nebo 2) hotově nebo platební kartou při dobírce.
-
Nepřijetí platby Zákazníka ve lhůtách uvedených v části 8 výše, opravňuje prodávajícího odstoupit od kupní smlouvy a zrušit objednávku.
-
Prodávající má dále právo v každém případě odstoupit od kupní smlouvy dle čl. 395 občanského zákoníku dnem převzetí Zboží Zákazníkem.
§ 6 Dodání
-
Prodávající dodává pouze v rámci území Polské republiky.
-
Prodávající zveřejňuje na webových stránkách obchodu informaci o počtu Pracovních dnů potřebných k doručení a vyřízení objednávky. Zpracování objednávky a doručení obvykle trvá 2 až 5 pracovních dnů v závislosti na tom, zda je konkrétní produkt skladem. Pokud konkrétní produkt chybí, bude zboží dodáno z jiného skladu umístěného v ČR nebo na Ukrajině. Na doručení mají vliv i svátky a víkendy.
-
Způsob doručení a jeho podmínky se mohou lišit v závislosti na hmotnosti objednaného Zboží, o čemž je Zákazník vždy informován při provádění objednávky prostřednictvím zpráv umístěných na Webové stránce obchodu.
-
Pokud je jako způsob doručení zvolena poštovní přihrádka, bude doručovací adresou adresa schránky na balíky, kterou si zákazník zvolil v době zadávání objednávky.
-
Zákazník je povinen prohlédnout si doručenou zásilku v době a způsobem přijatým pro zásilky daného druhu. Pokud bude zásilka shledána chybějící nebo poškozená, má Zákazník právo požádat pracovníka Dodavatele o vyhotovení příslušného protokolu.
-
Po dodání zakoupeného Zboží může Prodávající v rámci plnění smlouvy se Zákazníkem zaslat Zákazníkovi e-mailovou výzvu k vyplnění průzkumu za účelem prověření jeho názoru na transakci. Zákazník je oprávněn, nikoli však povinen, jej vyplnit.
§ 7 Reklamace - odstoupení od smlouvy
-
Spotřebitel má v souladu s podmínkami tohoto řádu právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů.
-
Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet:
-
Kupní smlouva, na jejímž základě prodávající uvolní zboží, je povinen převést své vlastnické právo - od okamžiku, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba jiná než dopravce převezme zboží,
-
Kupní smlouva, která se vztahuje na mnoho Zboží dodávaného samostatně, v dávkách nebo po částech – od převzetí posledního Zboží, šarže nebo části,
-
Kupní smlouva, která zahrnuje pravidelné doručování Zboží po stanovenou dobu – od převzetí prvního Zboží,
-
jiné Kupní smlouvy - ode dne uzavření Kupní smlouvy.
-
-
Spotřebitel může odstoupit od kupní smlouvy vytištěním, vyplněním, podpisem a odesláním Oznámení prodávajícímu (ve formuláři, jehož vzor tvoří přílohu 1 Pravidel), ve kterém uvede zejména: důvody vrácení zboží a číslo bankovního účtu pro vrácení peněz. Prohlášení o odstoupení od kupní smlouvy musí spotřebitel zaslat prodávajícímu spolu se zbožím na adresu uvedenou prodávajícím na webové stránce.
-
Prodávající neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne obdržení prohlášení spotřebitele o odstoupení od kupní smlouvy, vrátí spotřebiteli všechny platby, které uhradil, včetně nákladů na dodání zboží.
-
Prodávající vrátí platbu stejným způsobem platby, jaký použil Spotřebitel, ledaže Spotřebitel výslovně souhlasil s jiným způsobem vrácení, který pro něj nepředstavuje žádné náklady. Prodávající nemůže vracet platby jiné osobě než spotřebiteli.
-
Pokud Prodávající nenabídl, že si Zboží od Spotřebitele vyzvedne sám, může zadržet vrácení plateb přijatých od Spotřebitele do doby, než obdrží Zboží zpět nebo Spotřebitel neprokáže jeho zaslání zpět, podle toho, která událost nastane dříve.
-
Pokud Spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob standardního dodání Zboží nabízený Prodávajícím, není Prodávající povinen uhradit Spotřebiteli dodatečné náklady, které mu tím vznikly.
-
Spotřebitel je povinen neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy odstoupil od kupní smlouvy, zboží vrátit prodávajícímu nebo jej předat osobě pověřené prodávajícím k jeho vyzvednutí. Pro dodržení lhůty stačí vrátit Zboží před uplynutím doby. Spotřebitel nese pouze přímé náklady na vrácení Zboží.
-
Pokud spotřebitel uplatní právo na odstoupení od kupní smlouvy po podání žádosti v souladu s čl. 15 sekce 3 a čl. 21 sekce 2 zákona o právech spotřebitele (t.j. po podání žádosti o zahájení poskytování služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy), povinen zaplatit za služby poskytnuté do doby odstoupení od kupní smlouvy. Výše platby se vypočítá úměrně k rozsahu poskytované služby s přihlédnutím k ceně sjednané v kupní smlouvě.
-
Právo na odstoupení od kupní smlouvy nemá spotřebitel ve vztahu ke smlouvám uvedeným v čl. 38 zákona o právech spotřebitelů, a to zejména ze smlouvy:
a) za poskytování služeb, za které je Spotřebitel povinen zaplatit cenu, pokud Prodávající službu plně provedl s výslovným a předchozím souhlasem Spotřebitele, který byl před zahájením poskytování služby informován, že poté, co Prodávající dokončil služby, ztratí právo odstoupit od kupní smlouvy a tuto skutečnost vzal na vědomí,
b) ve kterém je předmětem služby Neprefabrikované Zboží vyrobené podle specifikace Spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb,
c) za poskytnutí doplňkové služby, pokud Prodávající službu plně provedl s výslovným a předchozím souhlasem Spotřebitele, který byl před zahájením poskytování doplňkové služby informován, že poté, co Prodávající tuto službu poskytne, bude ztrácí právo na odstoupení od smlouvy a bere toto na vědomí,
d) ve kterém je předmětem služby zboží dodané v uzavřeném obalu, které nelze po otevření obalu vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen,
e) ve kterém je zboží věcí, která je po dodání vzhledem ke své povaze nerozlučně spojena s jinou věcí,
f) ve kterém jsou předmětem služby zvukové nebo obrazové záznamy nebo počítačové programy dodávané v uzavřeném obalu, pokud byl balíček po dodání otevřen,
g) pro doručování novin, periodik nebo časopisů,
h) na dodávku Digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči, za který je Spotřebitel povinen zaplatit Cenu, pokud Prodávající zahájil poskytování s výslovným a předchozím souhlasem Spotřebitele, který byl před započetím poskytování informován, že poté, co Prodávající dokončí poskytnutí, ztratí právo na odstoupení od Smlouvy a akceptoval, že toto je známo, a Prodávající poskytl spotřebiteli potvrzení uvedené v čl. 15 sekce 1 a 2 nebo čl. 21 sekce 1 zákona o právech spotřebitelů.
-
Ustanovení této hlavy se vztahují i na Podnikatele s právy spotřebitele
§ 8 Nesoulad zboží s kupní smlouvou
-
Prodávající odpovídá za nesoulad zboží s kupní smlouvou existující v době jeho dodání a zveřejněnou do 2 let od tohoto okamžiku, ledaže by doba použitelnosti zboží stanovená prodávajícím, jeho právními předchůdci nebo osobami jednání jejich jménem, je delší.
-
U Zboží s digitálními prvky odpovídá Prodávající za nesoulad s kupní smlouvou digitálního obsahu nebo digitálních služeb poskytovaných nepřetržitě, ke kterému došlo nebo se ukázalo v době, kdy v souladu s kupní smlouvou měly být doručeno. Tato doba nesmí být kratší než dva roky ode dne dodání Zboží s digitálními prvky.
-
Zboží je v souladu s kupní smlouvou, zejména pokud:
-
popis, typ, množství, kvalita, úplnost a funkčnost a ve vztahu ke Zboží s digitálními prvky - také kompatibilita, interoperabilita a dostupnost aktualizací;
-
vhodnost pro konkrétní účel, pro který je Spotřebitelem potřeba, o čemž Spotřebitel Prodávajícího informoval nejpozději při uzavírání Kupní smlouvy a který Prodávající akceptoval.
-
-
Kromě toho, aby bylo zboží považováno za vyhovující kupní smlouvě, musí:
-
být vhodné pro účely, pro které se Zboží tohoto typu běžně používá, s ohledem na platné zákony, technické normy nebo osvědčené postupy;
-
být dodány s obalem, příslušenstvím a návodem, od jehož poskytnutí může spotřebitel rozumně očekávat,
-
být ve stejné kvalitě jako vzorek nebo předloha, kterou prodávající poskytl spotřebiteli před uzavřením kupní smlouvy, a odpovídat popisu tohoto vzorku či předlohy,
-
být přítomno v takovém množství a mít takové vlastnosti, včetně trvanlivosti a bezpečnosti, a ve vztahu ke Zboží s digitálními prvky i funkčnost a kompatibilitu, jaké jsou pro Zboží tohoto typu typické a které může Spotřebitel důvodně očekávat s přihlédnutím k povaha Zboží a veřejné ustanovení předložené Prodávajícím, jeho právními předchůdci nebo osobami jednajícími jejich jménem, zejména v reklamě nebo na etiketě, pokud Prodávající neprokáže, že:
-
- o předmětném veřejném ujištění nevěděl a soudě o něm ani nemohl vědět,
-
- před uzavřením Kupní smlouvy bylo veřejné ujištění opraveno v souladu s podmínkami a formou, ve které bylo veřejné ujištění předloženo, nebo srovnatelným způsobem,
-
- veřejné ujištění nemělo vliv na rozhodnutí spotřebitele uzavřít kupní smlouvu.
-
Pro Zboží s digitálními prvky platí ustanovení odst 33 a 34 a 40 níže platí obdobně.
-
Prodávající odpovídá za nesoulad Zboží s kupní smlouvou v důsledku nesprávné instalace Zboží, pokud:
-
bylo provedeno prodávajícím nebo na jeho odpovědnost;
-
nesprávná instalace ze strany Spotřebitele vznikla v důsledku chyb v návodu poskytnutém Prodávajícím nebo třetí osobou (v případě Zboží s digitálními prvky).
-
-
Pokud je zboží v rozporu s kupní smlouvou, může spotřebitel požadovat jeho: 1) opravu nebo 2) výměnu.
-
Reklamace by měla obsahovat popis reklamace a doklad potvrzující koupi reklamovaného zboží (např. účtenka, kopie faktury, potvrzení o převodu z bankovního účtu).
-
Stížnost lze zaslat e-mailem na následující adresu: wellamartpl@gmail.com
-
Prodávající odpoví na reklamaci podanou Zákazníkem do 14 kalendářních dnů ode dne obdržení reklamace Zákazníka, přičemž se zavazuje Zákazníka o provedených úkonech informovat prostřednictvím e-mailu na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem popř. písemně na adresu uvedenou Zákazníkem.
-
Pokud zákazník v reklamaci neuvede požadované informace nebo doklady potřebné k projednání reklamace prodávajícím, bude prodávající kontaktovat zákazníka prostřednictvím e-mailu nebo písemně na adresu uvedenou zákazníkem s žádostí o neprodlené doplnění reklamace. údaje nezbytné k provedení reklamačního procesu.
-
Prodávající může provést výměnu, pokud spotřebitel požaduje opravu, nebo může provést opravu, pokud spotřebitel požaduje výměnu, pokud uvedení zboží do souladu s kupní smlouvou způsobem zvoleným spotřebitelem není možné nebo by vyžadovalo nadměrné náklady Prodejce.
-
Pokud není oprava a výměna nemožná nebo by pro prodávajícího vyžadovala nadměrné náklady, může prodávající odmítnout uvést zboží do souladu s kupní smlouvou. Při posuzování nadměrných nákladů pro prodávajícího se berou v úvahu všechny okolnosti případu, zejména význam nesouladu zboží s kupní smlouvou, hodnota zboží v souladu s kupní smlouvou a nadměrné nepohodlí pro spotřebitele v důsledku změny způsobu uvedení zboží do souladu s kupní smlouvou.
-
Prodávající opraví nebo vymění v přiměřené lhůtě od okamžiku, kdy byl prodávající spotřebitelem informován o nesouladu zboží s kupní smlouvou a bez nadměrných obtíží pro spotřebitele, s přihlédnutím ke specifičnosti zboží a účelu za kterou je Spotřebitel zakoupil. Náklady na opravu nebo výměnu, včetně zejména nákladů na poštovné, dopravu, práci a materiál, nese prodávající.
-
Spotřebitel dá Zboží, které je předmětem opravy nebo výměny, k dispozici Prodávajícímu a Prodávající si Zboží od Spotřebitele na své náklady vyzvedne.
-
Pokud je zboží v rozporu s kupní smlouvou, může spotřebitel podat prohlášení o snížení ceny zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, když:
a) Prodávající odmítl uvést zboží do souladu s kupní smlouvou,
b) Prodávající neuvedl zboží do souladu s kupní smlouvou,
c) nesoulad zboží s kupní smlouvou trvá, i když se prodávající snažil uvést zboží do souladu s kupní smlouvou,
d) nesoulad zboží s kupní smlouvou je natolik závažný, že odůvodňuje snížení ceny zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, aniž by spotřebitel nejprve použil ochranná opatření uvedená v odst. 3 výše,
e) z prohlášení či okolností prodávajícího jednoznačně vyplývá, že neuvede zboží do souladu s kupní smlouvou v přiměřené době nebo bez zbytečného obtěžování spotřebitele.
-
Snížená cena zboží musí zůstat v takovém poměru k ceně zboží vyplývající z kupní smlouvy, aby hodnota zboží v rozporu s kupní smlouvou zůstala hodnotě zboží v souladu s kupní smlouvou.
-
Prodávající vrátí Spotřebiteli dlužné částky v důsledku uplatnění práva na snížení Ceny zboží neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení prohlášení Spotřebitele o snížení Ceny zboží.
-
Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy, pokud je rozpor zboží s kupní smlouvou nepodstatný.
-
Pokud se rozpor s kupní smlouvou týká pouze některého zboží dodaného na základě kupní smlouvy, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit pouze u tohoto zboží, jakož i u dalšího zboží zakoupeného spotřebitelem společně se Zbožím, které je v rozporu s Kupní smlouvou, pokud to není možné, lze důvodně očekávat, že Spotřebitel bude souhlasit s ponecháním pouze Zboží v souladu s Kupní smlouvou.
-
V případě odstoupení od kupní smlouvy spotřebitel neprodleně vrátí zboží prodávajícímu na jeho náklady. Prodávající vrátí Spotřebiteli Cenu Zboží neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne převzetí Zboží nebo dokladu o jeho vrácení.
-
Prodávající vrací Cenu zboží stejným způsobem platby, jaký použil Spotřebitel, ledaže Spotřebitel výslovně souhlasil s jiným způsobem vrácení, který mu nenese žádné náklady.
-
Ustanovení této hlavy IX se vztahují i na Podnikatele s právy spotřebitele.
-
Odpovědnost prodávajícího z kupní smlouvy vůči zákazníkům, kteří jsou podnikateli:
a) Prodávající tímto vylučuje odpovědnost vůči podnikateli za nesoulad zboží s kupní smlouvou dle čl. 558 odst. 1 občanského zákoníku,
c) se nevztahuje na jednání či opomenutí třetích osob, včetně dodavatelů, kurýrů či jiných osob, za jejichž jednání či opomenutí prodávající nenese odpovědnost,
d) Prodávající odpovídá za neplnění nebo nesprávné plnění kupní smlouvy uzavřené podnikatelem pouze v případě úmyslného poškození, v mezích skutečně vzniklých ztrát Zákazníkovi a do výše Ceny, kterou Zákazník zaplatil. na nákup daného Zboží.
Odpovědnost prodávajícího za nesoulad digitálního obsahu se smlouvou
-
Prodávající poskytuje Spotřebiteli Digitální obsah dodaný na nehmotném nosiči ihned po uzavření smlouvy, pokud se strany nedohodly jinak.
-
Digitální obsah dodaný na nehmotném médiu se považuje za dodaný, když je digitální obsah nebo prostředky, kterými je digitální obsah zpřístupněn nebo stahován, zpřístupněny spotřebiteli nebo na fyzickém či virtuálním zařízení, které si spotřebitel pro tento účel nezávisle vybral. účel, nebo když k němu spotřebitel nebo takové zařízení přistoupilo.
-
Pokud Prodávající neposkytl Digitální obsah dodaný na nehmotném nosiči, spotřebitel požádá Prodávajícího o jeho poskytnutí. Pokud prodávající nedodá digitální obsah ihned nebo v dodatečné lhůtě výslovně dohodnuté stranami, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit.
-
Spotřebitel může odstoupit od kupní smlouvy, aniž by požadoval dodání digitálního obsahu dodaného na nehmotném nosiči, pokud:
a)z prohlášení či okolností Prodávajícího jednoznačně vyplývá, že nedodá Digitální obsah resp
b)Spotřebitel a prodávající se dohodli, nebo z okolností uzavření kupní smlouvy jasně vyplývá, že konkrétní termín dodání Digitálního obsahu měl pro spotřebitele zásadní význam a Prodávající jej v této lhůtě nedodal.
-
Důkazní břemeno o dodání Digitálního obsahu dodaného na nehmotném základě spočívá na Prodávajícím.
-
Odstoupí-li Spotřebitel od smlouvy, použijí se ustanovení odst Přiměřeně se použijí články 48-51 Pravidel.
-
Digitální obsah je v souladu s kupní smlouvou, zejména pokud:
a)popis, typ, množství, kvalita, úplnost, funkčnost, kompatibilita, interoperabilita a dostupnost technické podpory a aktualizací;
b)vhodnost pro konkrétní účel, ke kterému je Spotřebitel potřebuje, o čemž Spotřebitel informoval podnikatele nejpozději při uzavírání smlouvy a který Prodávající akceptoval.
-
Aby byl digitální obsah považován za vyhovující kupní smlouvě, musí navíc:
a)být vhodný pro účely, pro které se digitální obsah tohoto typu běžně používá, s ohledem na platné právní předpisy, technické normy nebo osvědčené postupy;
b)být v takovém množství a mít takové vlastnosti, včetně funkčnosti, kompatibility, dostupnosti, kontinuity a bezpečnosti, které jsou typické pro digitální obsah tohoto typu a které může spotřebitel rozumně očekávat s ohledem na povahu digitálního obsahu a veřejná vyjádření provedené prodávajícím, jeho právními předchůdci nebo osobami jednajícími jeho jménem, zejména v reklamě nebo na etiketě, pokud prodávající neprokáže, že:
-
-o předmětném veřejném ujištění nevěděl a soudě o něm ani nemohl vědět,
-
-před uzavřením smlouvy bylo veřejné ujištění opraveno v souladu s podmínkami a formou, ve které bylo veřejné ujištění předloženo, nebo srovnatelným způsobem,
-
-veřejné ujištění nemělo vliv na rozhodnutí spotřebitele uzavřít smlouvu;
-
c)být dodávány s příslušenstvím a pokyny, u kterých může spotřebitel důvodně očekávat, že budou poskytnuty;
d)být v souladu se zkušební verzí nebo oznámením, které prodávající poskytl spotřebiteli před uzavřením kupní smlouvy.
-
Spotřebitel je informován o aktualizacích, včetně těch, které se týkají bezpečnostních opatření, nezbytných k udržení souladu digitálního obsahu s kupní smlouvou a dostává je po dobu:
a)dodání Digitálního obsahu uvedeného ve smlouvě, na základě které je dodání nepřetržité, popř
b)Spotřebitel přiměřeně očekává, s přihlédnutím k druhu digitálního obsahu a účelu, pro který se používá, jakož i k okolnostem a povaze smlouvy, pokud kupní smlouva stanoví dodání digitálního obsahu jednorázově nebo po částech.
-
Pokud spotřebitel nenainstaluje aktualizaci v přiměřené době v souladu s odst 33 výše, Prodávající nenese odpovědnost za nesoulad Digitálního obsahu s Prodejní smlouvou, který je způsoben pouze nedostatkem aktualizací, pokud:
a)Spotřebitel byl informován o aktualizaci a důsledcích jejího nenainstalování;
b)selhání instalace nebo nesprávná instalace aktualizace nebyla způsobena chybami v instalačních pokynech poskytnutých Prodávajícím.
-
Prodávající nenese odpovědnost za nesoulad digitálního obsahu s kupní smlouvou v rozsahu uvedeném v části 32 nebo 33, pokud byl Spotřebitel nejpozději při uzavírání Kupní smlouvy jednoznačně informován o tom, že se určitá vlastnost Digitálního obsahu odchyluje od požadavků na soulad s Kupní smlouvou uvedených v odst. 32 nebo 33 a výslovně a samostatně akceptoval absenci konkrétní funkce Digitálního obsahu.
-
Prodávající poskytuje digitální obsah ve verzi, o které je spotřebitel informován před uzavřením kupní smlouvy.
-
§ 8 Pro integraci Digitálního obsahu, tj. propojení Digitálního obsahu s prvky digitálního prostředí Spotřebitele a jejich zahrnutí do těchto prvků za účelem zajištění souladu s Kupní smlouvou, platí Nařízení obdobně.
-
Prodávající odpovídá Spotřebiteli za nedodržení kupní smlouvy pro digitální obsah dodaný najednou nebo po částech, který existoval v době jeho dodání a projevil se do dvou let od tohoto okamžiku. Předpokládá se, že nesoulad Digitálního obsahu s kupní smlouvou, který se projevil do jednoho roku od dodání Digitálního obsahu, existoval již v době jeho dodání. Prodávající se nemůže dovolávat uplynutí lhůty pro zjištění nesouladu digitálního obsahu s kupní smlouvou, pokud prodávající tento nedostatek podvodně zatajil.
-
Prodávající odpovídá Spotřebiteli za nedodržení kupní smlouvy u průběžně dodávaného digitálního obsahu, ke kterému došlo nebo se ukázalo v době, kdy měl být v souladu s kupní smlouvou dodán. Předpokládá se, že k nesouladu digitálního obsahu s kupní smlouvou došlo v té době, pokud se v té době ukázalo.
-
Prodávající odpovídá Spotřebiteli za nesoulad Digitálního obsahu se smlouvou v rozsahu upraveném v odst. 33 Nařízení, ke kterému došlo v době uvedené v tomto bodě.
-
Předpoklady uvedené v oddíle 38 a 39 se nepoužijí, pokud:
a)digitální prostředí spotřebitele není kompatibilní s technickými požadavky, o kterých jej prodávající před uzavřením kupní smlouvy jasným a srozumitelným způsobem informoval;
b)Spotřebitel, před uzavřením Kupní smlouvy jasným a srozumitelným způsobem informován o povinnosti spolupracovat s Prodávajícím v přiměřeném rozsahu a za použití nejméně zatěžujících technických prostředků za účelem zjištění, zda nesoulad Digitálního obsahu s kupní smlouvou v řádném termínu je vzhledem k vlastnostem prostředí digitální Spotřebitel tuto povinnost neplní.
-
Pokud je digitální obsah v rozporu s kupní smlouvou, může spotřebitel požadovat, aby byl uveden do souladu s kupní smlouvou. Prodejce může odmítnout uvést digitální obsah do souladu s kupní smlouvou, pokud je uvedení digitálního obsahu do souladu s kupní smlouvou nemožné nebo by pro prodávajícího vyžadovalo nadměrné náklady. Při posuzování nadměrných nákladů pro prodávajícího se berou v úvahu všechny okolnosti případu, zejména význam nesouladu digitálního obsahu se smlouvou a hodnota digitálního obsahu v souladu s kupní smlouvou.
-
Prodávající uvede digitální obsah do souladu s kupní smlouvou v přiměřené době od okamžiku, kdy byl prodávající spotřebitelem informován o nedodržování kupní smlouvy, a to bez nepřiměřených obtíží pro spotřebitele s přihlédnutím k jejich povaze. a účel, ke kterému se používají. Náklady na uvedení digitálního obsahu do souladu s kupní smlouvou nese prodávající.
-
Pokud je digitální obsah v rozporu s kupní smlouvou, může spotřebitel podat prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy, když:
a)uvedení digitálního obsahu do souladu s kupní smlouvou je nemožné nebo vyžaduje nadměrné náklady;
b)Prodejci se nepodařilo uvést digitální obsah do souladu s kupní smlouvou;
c)nesoulad digitálního obsahu s kupní smlouvou pokračuje, i když se prodávající snažil uvést digitální obsah do souladu s kupní smlouvou;
d)nesoulad digitálního obsahu s kupní smlouvou je natolik důležitý, že odůvodňuje snížení ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy bez předchozího použití ochranného opatření;
e)z prohlášení nebo okolností prodávajícího je zřejmé, že neuvede digitální obsah do souladu s kupní smlouvou v přiměřené době nebo bez nepřiměřených obtíží pro spotřebitele.
-
Snížená cena musí být v takovém poměru k ceně vyplývající z Kupní smlouvy, aby hodnota Digitálního obsahu v rozporu s Kupní smlouvou zůstala na hodnotě Digitálního obsahu v souladu s Kupní smlouvou. Pokud je v kupní smlouvě uvedeno, že digitální obsah je dodáván po částech nebo průběžně, musí snížení ceny zohlednit dobu, po kterou digitální obsah nebyl v souladu s kupní smlouvou.
-
Prodávající nemusí přijmout prohlášení spotřebitele o odstoupení od kupní smlouvy, pokud prokáže, že nesoulad digitálního obsahu poskytnutého výměnou za zaplacení ceny s kupní smlouvou je irelevantní.
-
Smlouvy o prodeji digitálního obsahu uzavřené prodávajícím se nevztahují na činnosti spotřebitele spočívající v poskytování prodávajícího nebo výrobě jiného obsahu spotřebitelem.
-
Prodávající může požádat o vrácení hmotného nosiče, na kterém byl digitální obsah dodán, do 14 dnů ode dne doručení prohlášení spotřebitele o odstoupení od kupní smlouvy. Spotřebitel vrací nosiče neprodleně a na náklady Prodávajícího.
-
Prodávající není oprávněn požadovat platbu za dobu, po kterou byl Digitální obsah v rozporu s kupní smlouvou, a to ani v případě, že jej Spotřebitel před odstoupením od smlouvy skutečně používal.
-
Prodávající je povinen vrátit cenu pouze v části odpovídající Digitálnímu obsahu, který je v rozporu s Kupní smlouvou, a Digitálnímu obsahu, u kterého odstoupením od Kupní smlouvy zanikla povinnost dodat.
-
Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli dlužnou cenu v důsledku uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy nebo snížit cenu neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení prohlášení spotřebitele o odstoupení od kupní smlouvy. Dohoda nebo snížení ceny. Prodávající vrátí cenu stejným způsobem platby, jaký použil Spotřebitel, ledaže Spotřebitel výslovně souhlasil s jiným způsobem vrácení, který pro něj nebude znamenat žádné náklady.
-
Prodávající může provádět změny digitálního obsahu, které nejsou nezbytné k zachování jeho souladu s kupní smlouvou, pouze pokud to kupní smlouva stanoví a pouze z oprávněných důvodů uvedených v kupní smlouvě. Prodejce však nemůže měnit poskytnutý Digitální obsah jednorázově. Zavedení změny nesmí znamenat žádné náklady na straně Spotřebitele. Prodávající je povinen o změně informovat spotřebitele jasným a srozumitelným způsobem.
-
Dojde-li ke změně uvedené v § 8 odst. 1 písm 52 Nařízení, významně a negativně ovlivňuje přístup Spotřebitele k Digitálnímu obsahu nebo jeho užívání, je Prodávající povinen předem informovat Spotřebitele na trvalém nosiči o vlastnostech a datu provedení této změny a o právu uvedeném v § 8 sekce 52 Pravidel. Spotřebitel může v tomto případě vypovědět kupní smlouvu bez výpovědní lhůty do 30 dnů ode dne provedení změny nebo ode dne, kdy byl o této změně informován, pokud byla informace poskytnuta později než tato změna. Ustanovení § 8 odst. 1 písm Přiměřeně se použijí články 48-52 Pravidel. Spotřebitel nemůže ukončit kupní smlouvu, pokud prodávající poskytl spotřebiteli právo ponechat si digitální obsah v souladu s kupní smlouvou bez dalších nákladů beze změny.
-
Kdykoli v § 8 odst 25-53 Nařízení odkazuje na Smlouvu o prodeji, je třeba ji chápat jako smlouvu o dodávce Digitálního obsahu.
§ 9 Záruka
-
Na zboží prodávané Prodávajícím se může vztahovat záruka poskytovaná výrobcem Zboží nebo distributorem Zboží.
-
V případě Zboží, na které se vztahuje záruka, jsou informace o existenci a obsahu záruky uváděny Prodávajícím na Webových stránkách.
-
Záruční prohlášení upřesňuje povinnosti ručitele a práva Zákazníka v případě, že Zboží nemá vlastnosti uvedené v tomto prohlášení, dále obsahuje základní informace o tom, jak Zákazník uplatňuje práva ze záruky.
§ 10 Řešení sporů
1. Případné spory mezi Prodávajícím a Podnikatelem budou řešeny polskými obecnými soudy příslušnými podle sídla Prodávajícího.
2. Případné spory mezi Prodávajícím a Spotřebitelem nebo Podnikatelem s právy Spotřebitele budou řešeny příslušnými polskými obecnými soudy podle pokynů uvedených v části 3-6 níže.
3. Prodávající informuje, že ze strany spotřebitele nebo podnikatele je možné využít spotřebitele na mimosoudní způsoby vyřizování reklamací a vymáhání reklamací, zejména:
-
-
prostřednictvím dobrovolné mediace, vedené oblastními inspektoráty obchodní inspekce a jejich místně příslušnými pobočkami, kde roli prostředníka ve sporu mezi prodávajícím a spotřebitelem nebo podnikatelem s právy spotřebitele plní zaměstnanec výše uvedeného inspektorátu ( informace o přístupu k výše uvedenému režimu a postupech řešení sporů v tomto režimu jsou k dispozici na následující adrese: www.uokik.gov.pl, v záložce „Smírné řešení spotřebitelských sporů“ nebo na webových stránkách www.prawakonsumenta .uokik.gov.pl);
-
před stálými spotřebitelskými rozhodčími soudy působícími při zemských inspektorátech Obchodní inspekce, včetně např. Stálého spotřebitelského rozhodčího soudu při Zemském inspektorovi Obchodní inspekce ve Varšavě. (informace o přístupu do výše uvedeného režimu a postupech řešení sporů v tomto režimu naleznete na následující adrese: www.uokik.gov.pl, v záložce „Smírné řešení spotřebitelských sporů“ nebo na webových stránkách www. .prawakonsumenta.uokik.gov.;
-
Spotřebitel nebo podnikatel se spotřebitelskými právy může navíc požádat o pomoc okresního spotřebitelského ombudsmana; okresní spotřebitelští ombudsmani sídlí na okresních úřadech nebo městských úřadech (v případě měst s okresními právy) a jejich úkolem je poskytovat věcnou podporu, včetně bezplatné právní pomoci spotřebitelům (více informací naleznete na: www.uokik.gov .pl, v záložce „Smírné řešení spotřebitelských sporů“ nebo na webových stránkách www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl)
-
-
Spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele může podat spor k řešení prostřednictvím online platformy EU ODR (Online Dispute Resolution), dostupné na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
§ 11 Závěrečná ustanovení
-
Poskytovatel služby odpovídá za nesplnění nebo nesprávné plnění smlouvy o poskytování Elektronických služeb uzavřené Podnikatelem pouze v případě úmyslného poškození a v mezích skutečně vzniklých ztrát Zákazníkovi.
-
Ke změnám těchto Pravidel může dojít z důležitých důvodů, včetně technických a právních důvodů a změn pravidel pro prodej Zboží nebo poskytování Elektronických služeb.
-
Prodávající zveřejní informaci o změně Pravidel na Webových stránkách a bude Zákazníky o změně informovat přímo zasláním zprávy na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníky nebo zveřejněním informace o změně Pravidel přímo na Zákaznický účet.
-
Pokud budou jednotlivá ustanovení Nařízení považována příslušným soudem nebo jiným příslušným orgánem za neplatná nebo nezávazná, zbývající ustanovení Nařízení zůstávají v platnosti.
-
Správcem osobních údajů Zákazníka je Zenetar Sp. z o. se sídlem v Puchały (05-090), Sokołowska 10 brama 17, zapsaná v rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 0001035396, NIP: 6762642823, REGON: 525273020, e-mail: support@domovideni.cz
-
Pravidla vstupují v platnost 18. května 2023.
-
Pokud chcete získat přístup k předchozím předpisům internetového obchodu, kontaktujte nás:
a) písemně na adresu: Zenetat Sp. z o., Puchały (05-090), Sokołowska 10 brama 17;
b) v elektronické podobě na e-mailové adrese: support@domovideni.cz.
Příloha 1
Vzor prohlášení spotřebitele o odstoupení od kupní smlouvy